Nieuws
Aple Pay – Wat is de hype?

Aple Pay – Wat is de hype?

De krantenkoppen stapelen zich op en op elke hoek wordt er praktisch tegen ons geschreeuwd: Kijk hier eens naar. De nieuwe trend “Apple Pay” is er eindelijk!

Maar wat is het nieuwe betalingssysteem en waarom al die ophef?

Het eigen betalingssysteem van Apple begon al in 2014, eerst in de VS, later ook in Nieuw-Zeeland, China, Australië, Singapore en veertien Europese landen. Als ApplePay normaal gesproken verbinding maakt met een van de deelnemende creditcardinstellingen, kunnen Duitse klanten ook gebruik maken van de gratis virtuele Apple creditcard. Het bedrijf belooft een eenvoudigere en veiligere betaalmethode te hebben gelanceerd. En het zou goed kunnen zijn. Omdat Apple Pay uw gegevens of uw kaartnummer niet opslaat. De enige manier waarop Apple Pay met de kredietinstelling communiceert, is door een voortdurend herhalende 16-cijferige nummerreeks door te geven. Zoals zo vaak is Apple daarmee een grote voorsprong op de concurrentie.

En welke voordelen krijg ik?

Klanten van Apple kunnen snel een koppeling maken met talloze programma’s. Of het nu gaat om de volgende online shopping spree of de avondorder in uw favoriete restaurant: alles kan nu met één druk op de knop veilig worden betaald. Om te winkelen in de supermarkt, houdt u gewoon uw telefoon boven de lezer bij de kassa, gebruikt u de Touch ID of gezichtsherkenning functie van uw iPhone, en u bent klaar.

De anonieme betaalmethode is handig en is in directe vergelijking eigenlijk een snellere oplossing dan conventioneel mobiel bankieren. Apple Pay Casinos zet zelfs liefhebbers van gegevensbescherming op cloud 7 en verklaart zich een pionier te zijn op het gebied van moderne girale betaalsystemen. Wij raden “Ideal” aan als alternatieve betaalmethode. Sommige IDdeal aanbieders zijn te vinden op allvideoslots.com/nl.

Is Apple Pay the future?

Het valt nog te bezien hoe Apple Pay zich in Duitsland ontwikkelt. Maar de voorspellingen zijn goed. Het is duidelijk dat het verlangen naar veilige, cashless betaling steeds groter wordt en het marketingteam van Apple heeft goed werk verricht bij de lancering. In de VS maakt elke veertiende persoon al gebruik van de diensten van het technologiebedrijf. En de trend is stijgend.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *